Maximálna pozornosť do 3 minút

Možno ste si všimli, že som začal publikovať krátke videá – videá s dĺžkou do troch minút. Priznám sa, že som s týmto „nešvárom“ dlho vnútorne bojoval. Myslel som si, že môj ideály sledovateľ/ čitateľ je niekto, kto dokáže udržať pozornosť dlhšie ako 25 minút, dokáže čítať články 😉 a chce vidieť detailnú analýzu danej témy so všetkými pre aj proti. Do tohto sveta spadali moje >45 minútové videá a dlhšie články. Pozeral som sa spätne a nájdete ich na mojej stránke už vyše 110!

Môj experiment


No zjavne sa doba mení. Pre mladých ľudí je čo i len 25 minútové video „večerným filmom“, ako som dostal jednu spätnú väzbu 🙂 V záplave 30 sekundových klipov a článkov o jednej-dvoch vetách je ťažké udržať pozornosť dlhšiu dobu. Uvažoval som aj nad tým, či takto dokáže človek vôbec získať relevantné informácie o akejkoľvek téme. Taktiež som chcel pochopiť zmýšľanie generácie Y, pretože to sú ľudia, ktorí potrebujú finančné vzdelávanie asi najviac. Preto som skúsil jeden mesiac čerpať poznatky takmer výlučne len z krátkych videí. Ako namontovať vonkajšie osvetlenie na dom, ako zapojiť vonkajšiu elektrickú zásuvku, ako nabrúsiť nôž pomocou ocieľky, ale pustil som sa aj do zložitejších otázok. Ako využiť chatGPT pre tvorbu ideí na články a videá, ako na marketing na Instagrame a Tik toku…

A výsledok?

Povedal by som tak 50/50. Dôležité je povedať, že som pomocou týchto krátkych videí veľmi rýchlo pochopil základné princípy, fakty o danej téme a ako na prvé kroky. Dokonca som si mohol za 10-15 minút pozrieť viacero rôznych pohľadov na danú tému, od rôznych ľudí, čo mi dalo širší pohľad na vec. Našťastie som v týchto témach potreboval na úvod len rýchly prehľad a vedieť, aké sú prvé kroky. Jednoducho Paretov princíp 80/20. Tento účel krátke videá perfektne splnili.

Teraz k tej druhej stránke tohto experimentu. Na konci som si povedal: „Ešte že tik tok neexistoval, keď som začínal investovať do nehnuteľností!“ Prečo? Pretože by som pravdepodobne dal na prvých pár videí, ktoré by som si pozrel, rýchlo kúpil nejaký predražený byt a až potom by som zistil, do čoho som to vlastne investoval! Diabol sa ukrýva v detailoch a to presne platí aj pri krátkych videách. Problém, ktorý vnímam je, že krátke videá sú častokrát jediným zdrojom informácií pre mladých ľudí. A možno ešte otázky v komentároch ku krátkemu videu.

Záver


A to je aj môj záver – ak potrebujete rýchlo zistiť niečo o danej téme, pozrite si Tik tok / Youtube/ Instagram krátke videá. Dajú sa pekne vyhľadávať podľa toho, čo hľadáte. Pozrite si ideálne viacero krátkych videí od rôznych ľudí. Následne, ak potrebujete ísť hlbšie, vyberte si jedného z autorov a pozrite sa na jeho/jej stránku. Tam pravdepodobne nájdete jeho knihu, online kurz, pdf zadarmo… Ak naozaj potrebujete ísť do detailov a je táto téma pre vás dôležitá, INVESTUJTE ČAS! Detailnú znalosť problému nezískate sledovaním 20 krátkych videí (väčšina bodov sa v nich bude opakovať), ale ponorením sa do detailov od jedného autora.

A medzitým sa kľudne opýtajte v komentároch k danému videu vaše otázky. Dostanete tam kopec odpovedí. Ich kvalita bude pochybná, častokrát až zavádzajúca, ale pár z nich bude fajn. Toto by ale URČITE nemal byť zdroj, podľa ktorého sa budete rozhodovať! Najmä v tých zásadných oblastiach Vášho života – peniaze, zdravie, vzťahy! Pre rozhodovanie sa obráťte na ľudí, ktorí sú tam, kde sa chcete dostať vy! A ktorí vám aj ukážu dôkaz, že tam už sú.

P.S. Tu je link na moje profily, kde môžete vidieť moje krátke videá 😉

TikTok>>
Instagram>>
Youtube>>
Facebook>>

Tomáš Pieružek

Smart-Life

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto príspevku. Zásady spracovania osobných údajov